ترشک و خواص آن

ترشک و خواص آن

ترشک و خواص آن

ترشک چیست،ترشک چیست،گیاه ترشک،گیاه ترشک چیست،گیاه ترشک شبدری

چقدر با خواص گیاه ترشک آشنا هستید. بهتر است بدانید گیاه ترشک، گیاهی غنی از ویتامینC، آهن و فسفر می باشد، در واقع این گیاه در درمان ناراحتی‌های ادراری، کلیوی و اسهال‌خونی کاربرد دارد و برای جبران ویتامین C در بدن مفیدو موثر می باشد.بهتر است بدانید که ترشک ایرانی گیاهی متعلق به خانواده علف هفت‌بند که بعضی منابع طب گیاهی آن را حمّاض نامیده‌اند، البته برگ‌های آن ترش مزه است ساقه آن برافراشته و گل‌ها در ساقه گل‌دهنده پراکنده‌ هستند.

ترشک،خواص ترشک
لازم به ذکر است که در ترشک پتاسیم اگزالات و تارتاریک اسید وجود دارد. البته سدیم، پتاسیم، کلسیم و فسفر در ترکیب آن گزارش شده است.جالب است بدانید که  ترشک برای جبران ویتامین C در بدن مفید است، بهتر است بدانید که در ناراحتی‌های ادراری، کلیوی و اسهال‌خونی کاربردی است .در ضمن ترشک ایرانی در اگثر مناطق استان گسترش دارد، اما هنوز به‌عنوان گیاه دارویی شناخته شده نیست و دربیشتر روستاهای منطقه قائنات می‌توان آن را مشاهده کرد و به چشم می خورد.

ترشک،خواص ترشک

قابل ذکر است که  در میان عشایر رسماست که از دانه‌های این گیاه استفاده می‌کنند. بدنیست بدانید که طریقه استفاده‌ی آن هم به این ترتیب است که دانه‌های این گیاه را می‌کوبند و پس از مرطوب کردن در محل درد و مفاصل می‌گذارند و به‌عنوان مُسَکن و ضد درد از آن استفاده می‌برند.
ترشک،خواص ترشک

بدنیسصت بدانید که هم‌چنین این گیاه دارویی اشتها‌آور و تصفیه‌کننده و هضم‌کننده بسیار خوبی می باشدو به‌خاطر خاصیت تصفیه‌کنندگی‌اش برای کسانی که دارای جوش‌های موضعی و پوستی هستند بسیار مفید و موثر است.

ترشک،خواص ترشک
بد است بدانید که  این دارو به علت داشتن اسید اکسولید نباید زیاد و بطور مداوم مورد مصرف قرار گیرد، چون برای مثانه و کلیه می‌تواند مضر باشد. البته برای استفاده‌ی موضعی از این دارو اگر برگ یا دانه‌ی له شده، پخته شده یا جوشانده آن روی دمل‌ها گذاشته شود به راحتی درمان می‌گردد از خواص درمانی این گیاه مفید استفاده کنید.

ترشک و خواص آن

شنگ

شاهی

ریحان

ترخون

شوید




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : یک شنبه 20 دی 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: